/ Allmänt /

Dom där förbannade exen

Kan inte du skriva om exFLICKVÄNNER? Hur är du med sånt?? Tror aldrig du skrivit om det förut vore spännande att veta hur du tänker med sånt.

Svar: Vet du vad? Du kan nog fan ha rätt i det! Jag har rört det mesta inom kärlek, inklusive svartsjuka vilket såklart kommer gå hand i hand med det här. Men min syn på just ex har nog aldrig riktigt kommit på tal. Det kanske är något jag valt undermedvetet, I don't know. Men men, nu tar vi tjuren vid hornen.

Alla människor har historia. Delar av dom själva man inte varit en del av. Att vara tillsammans med någon är att vara en del av den personen. Zakarias finns i mig, hela tiden. I valen jag gör, tankar om framtiden och i de känslor jag känner. Och när man är så nära en människa är det jättesvårt att greppa att det finns saker och delar av honom som inte rör en själv. Som faktiskt inte har någonting med mig att göra överhuvudtaget. Den här känslan vet jag inte vad den kallas. Det är nog bara känslan av att inte ha kontroll. Att inte kunna påverka en situation hur mycket man än vill eller försöker och det är fruktansvärt. Men det är något som alla känner i en relation. Och just det tror jag man behöver komma ihåg; Det här är jobbigt för alla. För honom också. För du har också en historia som han aldrig kommer få vara en del av.

Vi vet själva att kärlek till olika personer är just det, väldigt olika. Det är den andra saken jag tror man behöver påminna sig själv om. Det finns en anledning till att ni är det ni är idag och att dom två, tre, fyra eller hundra andra tjejerna aldrig blev det. Han valde dig och du valde honom och resten spelar ju egentligen ingen roll, det har ingen betydelse.  Men det kommer aldrig sluta göra ont i min kropp av tanken på honom nära någon annan än mig. Och det spelar ingen roll att han aldrig varit kär i någon annan för den första tanken räcker gott och väl.

Jag skäms över den. Det gör jag verkligen. Jag hatar mig själv när jag glider in i en tanke av honom med någon han tidigare varit med. Jag är väldigt glad över att han är han i det här fallet. Han är väldigt duktig på att vara en respektfull pojkvän. I många fall tror jag inte att det nödvändigtvis behöver betyda någonting när ens partner pratar/likear bilder/träffar ett ex/tidigare hångel (WHAT SO EVER). Jag vet själv att jag inte har något problem i världen med att prata med Donny. Jag hade nog till och med kunnat hänga med honom. Men man gör inte så av respekt och det är jätteviktigt att komma ihåg det. Är det SÅ viktigt för honom att träffa sitt ex, trots att du tycker det är jobbigt, så behöver han nog fundera på hur bra det gått att komma vidare från henne. Att kunna göra det är en helt annan sak än att behöva göra det. Det är en väldigt viktig gräns för mig personligen. Man kan inte påverka vad en föredetta gör/skriver/säger, men han kan påverka vad han ger tillbaka.
 
Så för att komma till någon slags conclusion med det här ämnet; Tidigare händelser i ens partners liv kommer alltid vara ett känsligt område, så respektera varandra. Var inte korkad.  Fråga inte för mycket i onödan, hur nyfiken du än är. Och här kommer ytterligare en punkt som är väldigt viktig för mig att lyfta fram. Ni tjejer som är den föredetta personen, vad det än var ni hade, ha respekt ni också. Om du är i en situation där du är förbannad eller har känslor som inte fått rum att tas ut, ta ut det och lös det med honom. Öppet och ärligt. Men sitt inte och kommentera hans bilder när han har någon som du vet mår dåligt över det. Skriv inte i onödan. Gilla inte allt du ser med honom. Låt bli bara. Vi måste sluta vara så egoistiska och vara mer snälla mot varandra. Jag vet att det kanske känns bra i dig när du gör så, men du vet också att du en dag kommer sitta och känna precis samma sak. Var inte det du någon gång i framtiden kommer må dåligt över. Du kan inte vinna på det sättet. Och känner du ingenting längre utan bara på något sätt tar kontakt för att du vill, tänk en gång extra. 

Så. Tillbaka till oss andra. Påminn dig själv i alla kommande hemska, vidriga, fullständigt onödiga stunder att ni är allt ni är idag för att ni är rätt för varandra. Kanske inte för alltid. Men just nu är ni precis där ni ska vara. Dom flesta känslor grundar sig bara i den enorma kärleken man har för varandra. Agera inte negativt på det temporära, försök älska honom lite extra istället. *Micdrop*.