/ Allmänt /

Man lär sig av sina misstag

Jag kände mig så dum när jag kom på vad allting handlade om. Dålig träning för mig beror sällan på brist på motivation, framför allt inte om det håller i sig mer än två dagar. För två veckor sedan bestämde jag mig för att köra en snabb-rush och tighta till mig lite, så jag plockade bort kolhydrater till middagen. Inte så smart. Jag är som många vet varken personlig tränare eller kostrådgivare. All min kunskap kommer från egen erfarenhet. Jag är kunnig, men vet fortfarande väldigt lite i det stora hela. Så jag testar ofta när jag vill ta reda på saker.

Två veckor höll jag mig till det här. Resultaten? Helt uteblivna. Jag har gjort ungefär samma resa förut med samma resultat, men trodde jag ändå fick i mig tillräckligt med kolhydrater nu för att bibehålla energin till träningen. Icke! Jag åt kolhydrater hela helgen och åkte till gymmet på söndagen och fann mitt gamla jag igen. Så himla tacksam över det och över att min kropp arbetar så markant emot mig när jag gör fel med den.

Summasummarum så kan jag alltså fastställa detta; Ska jag "tighta till" min starka kropp så är det inte kosten jag behöver förändra utan träningen. Inget socker och såna där självklara saker, såklart. Men jag ska aldrig dra ner på kolhydrater, bara lägga till effektiv förbränningsträning. TJOHO!