/ Allmänt /

Q/A

Svar: Först och främst, tack så himla mycket! Jag äter olika i olika perioder. Just nu äter jag allting! Fast jag undviker fortfarande vitt bröd, pasta och saker med socker i som godis och allt sånt där, you name it. Jag äter det någon gång i veckan och sen får det vara bra. Vill inte ha mer och behöver inte mer än så. Men jag tänker inte på vad jag äter för MAT. Är det ris och kycklig, så äter jag ris och kyckling tills jag blir mätt. Är det spagetti och köttfärssås gör jag detsamma. Däremot kan jag byta ut pastan till fullkornspastan. Min kropp mår pisspotta av att äta snabba kolhydrater. När jag äter pasta eller bröd blir min mage helt ur balans och fruktansvärt svullen och det är inte skönt för mig, så då låter jag hellre bli det. Men jag äter det jag känner för, mycket och ordentligt. Skulle jag sammanfatta min kost så skulle jag säga att jag äter normalt och hälsosamt! Mycket sallad, mycket protein och så mycket kolhydrater som jag känner att jag behöver. Ungefär tre månader innan sommaren kommer jag att ändra om min kost så att jag är mer strikt med kolhydrater och liknande, för att få en mer trimmad kropp till sommaren. Detta enbart för att jag tycker att det är roligt. Jag skulle kunna äta som jag gör nu året om, jag har liksom fortfarande magrutor trots att jag äter hur mycket som helst just nu. Men det är kul att exprimentera lite med kroppen. 

Jag äter NOLL kosttillskott. Jag gjorde det förut, både proteinpulver efter träningen och BCAA före men har slutat med det. Jag känner inte att jag behöver tillskott med tanke på den mängd jag tränar, jag är varken ett muskelberg eller en elitidrottare. Jag får i mig tillräckligt med protein av mina måltider så jag behöver inte stoppa i mig mer vilket egentligen ingen av er heller behöver. Däremot kan en proteinshake vara bra att ta som mellanmål ibland och efter träning om man har svårt att få med/i sig mat. Det är ju väldigt smidigt att ta med. Jag vet inte om jag kommer att börja med det igen någon dag, vi får se. 
#1 / / Hanna:

Vad äter du istället för sånt med socker i? Om du blir sugen på något eller så? :) Puss pårej